Kas ummistunud kübemefiltri peaks välja vahetama?

Kübemefilter on väljalaskegaaside torustikku paigaldatud peenosakeste filter, mis püüab kinni diiselkütuse põlemisprotsessid tekkivad tahmaosakesed ja seeläbi takistab osakeste paiskamist keskkonda. Filtri täituvust kontrollitakse vasturõhuanduritega ning vastavalt vajadusele toimub kübemefiltri läbipõletamise protsess, mille käigus filtrisse kogutud tahmaosakesed kõrgel kuumusel uuesti läbi põletatakse ja osakesed lõhustatakse.

Diiselmootoriga sõidukitel on sagedaseks murekohaks kübemefiltri ummistumine, mille tulemusena süttib kübemefiltri veateade ja/või mootorituli ning mootori võimsust vähendatakse, et säästa seeläbi mootorile võimaliku kahju tekitamist.

Üldlevinud arusaama kohaselt saab kübemefilter täis ning kõige lihtsam on täitunud filter väljalaskesüsteemist eemaldada ning tarkvarast välja kirjutada. Reaalsuses on see siiski viimane variant, mida kaaluda.

Kübemefilter ummistub tegelikkuses teatud kindlatel põhjustel, mitte lihtsalt niisama ja filtri eemaldusel sõiduki süsteemist jäetakse nendele põhjustele reeglina tähelepanu pööramata ning sõlmed korda tegemata. 90% juhtudest on täitunud kübemefiltrit võimalik puhastada/läbi põletada ja sõiduk korda saada ilma filtrit uue vastu vahetamata või süsteemist eemaldamata.

Alustada tuleks sõiduki tehnosüsteemide töö kontrollist, filtri põletusprotsess ei toimu näiteks juhtudel kui:

  • mootori jahutusvedeliku temperatuur ebapiisav;
  • puudulik EGR klapi töö;
  • puudulik drosselklapi töö;
  • eelsüütesüteemi rike;
  • pihustite/kütuse kõrgsurvesüsteemi töö puudulik;
  • andurite signaalid valed; sõidetakse vaid lühikesi distantse;
  • õhumassi süsteemi töö puudulik

Need on vaid mõned võimalikest põhjustest. Tihti ei osata veamälu puudumisel põletusprotsessi katkestuse põhjustajat kindlaks teha ning pakutakse kliendile üldlevinud filtri eemalduse teenust probleemide lahendamiseks.

Kuidas saame aidata?

Pakume teenusena tehnosüsteemide kontrolli ja korrastust ning seejärel kübemefiltri puhastust spetsiaalseadme abil, ilma filtrit auto küljest eemaldamata. Sage on juhus, kui filtri täituvus on mahuliselt üle tootja poolt lubatud mahu ning diagnostika testriga ei ole võimalik enam ka sundviisiliselt kübemefiltri põletusprotsessi käivitada. Meie juures saab sellele murele abi.

Kasuta kontaktivormi, helista +372 56052094 või kirjuta info@remo.ee

– REMO meeskond